onsdag

Om neste år-

Jeg fikk egentlig veldig lyst til å prate kjempe mye om planene mine neste år og slikt. Det kun fordi jeg elsker å snakke om det. Ingen annen grunn enn det liksom. Hvert fall så skal jeg neste år til et land jeg beundrer mer enn noe annet. Jeg elsker det! Jeg har aldri vært der, men jeg elsker det! Jeg vet det er mange som er veldig skeptiske til planene mine, for de skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg vil dette. For meg er det absolutt ingenting annet, så jeg tviler ikke i det hele tatt. Jeg kan veldig godt skjønne hvorfor folk er skeptiske, for Taiwan er ikke akkurat det landet folk flest ville tenkt på å dra til for å studere. Men det har vært en drøm for meg i over to år nå, det er det eneste jeg kan se meg selv gjøre etter jeg er ferdig med videregående neste år. Nå er jeg veldig bestemt, så jeg gjør det jeg bestemmer meg for, og jeg er veldig sta, så ikke noe eller noen kan komme i veien for meg. Skjer det rydder jeg bare vei, eller velger en annen. Jeg er så bestemt på dette at om hele landet hadde gått under og noen hadde kommet bort til meg og sagt, "desverre Camilla, men du må nok finne noe annet å studere", hadde jeg bare sett forvirret på den personene med et lite "h-huh?". Det er kinesisk jeg vil studere og Taiwan jeg vil studere det i. Så det så. Jeg elsker Taiwan mer enn noe annet, Asia generelt egentlig, for Korea og Japan står høyt på lista de og. Jeg vet det høres rart ut, for jeg har aldri satt en eneste fot innenfor Asia, men jeg bare vet. Jeg har aldri vært sikrere.
Skolen jeg skal gå på er Chengchi University (http://mandarin.nccu.edu.tw/english/ - se filmen der, ikke hele, men litt uti kan du se litt av hvordan skolen ser ut, den er kjempe fin! Ser ut som en skikkelig luksusskole!). Først hadde jeg tenkt å gå på Tunghai university, men mamma ville helst at jeg skal gå på en som er i Taipei slik at det er lettere å komme meg til en flyplass hvis jeg skulle trenge det (kommer ikke til å skje). Så når jeg vendte meg til tanken er det ingenting annet jeg heller vil. Altså tanken på å bo i Taipei for tre år er helt syk! Det kommer til å bli drit kult! Chengchi sies og å være en kjempe bra skole, det er noe som og er blitt sagt av andre norske som har gått der. Gleder meg kjempe mye! Kjipt at jeg må gå hele seks måneder til her i Norge! Det er ikke så veldig koselig.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com