tirsdag

Om å gjøre en god gjerning-

Jeg føler meg kjempe snill. Jeg har også en veldig god grunn til å føle nettopp det. For jeg har nemlig gjort det slik at en dame på som jobber i kassa på Ica har vunnet hele 33 000 kr. Og jeg er bare glad på hennes vegne. La meg nå fortelle deg hva som har skjedd. For jo, hun kom inn på Mixen på fredagskvelden når det var jeg som hadde vakt. Hun skulle tippe sånn andels-greier på hester, som jeg ikke visste hvordan skulle gjøre. Etter litt prøving her og der sa hun at jeg bare skulle glemme det, at hun kunne ta sånn vanlig V75. Jeg takket for det.

I dag, som vanlig når vi har friminutt, dro jeg og Hun som vet alt over til Ica, som er rett over gata, for å kjøpe oss sjokolade (ja, det er min måte å slanke meg på). Da vi stod i kasse spurte plutselig denne dama meg om det var jeg som jobbet på Mixen på fredagskvelden.

Meg: Ja
Hun: Takk for at du ikke visste hvordan du skulle gjøre det andels(greiene), for det gikk ut med 33 000.
Meg: Åh, bra (litt usikker).

Når jeg og Hun som vet alt var på vei tilbake til skolen trodde jeg hun hadde klandret meg for at det andels-greiene hadde gått ut med alle de pengene mens hun satt igjen med ingenting. For det hørtes litt sarkastisk ut når hun sa det. Senere fikk jeg vite at jeg hadde misforstått, men fortsatt en veldig god gjerning føler jeg. Jeg må få sjefen min til å ikke lære meg alt, for da kan det være noe som dette dukker opp igjen!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com