torsdag

Om leilighetsjakt-

Å finne leilighet i Taiwan er ikke så lett som jeg hadde trodd. Jeg fikk svar fra ei som var villig til å holde av leiligheten til jeg kommer, men den lå ikke i samme distrikt som skolen.. Så jeg fikk beskjed fra pappa at jeg måtte sende mail på mange flere, slik at jeg har mer å velge mellom. Jeg fikk etter hvert svar fra en til, som til slutt viste seg å ikke være en, men to. For jeg fikk nemlig svar fra han ene først, hvor det stod at det ikke var noen problem å holde av en leilighet og slike ting, ga meg adressen til  blokken, osv, sendte meg bilder og jeg syntes den var helt grei. Det var liksom snakk om fem minutters gå avstand til skolen. Jeg fikk flere mailer og jeg var sikker på det var fra samme person, men det var det ikke. Kjipt for når "han" fortsetta å sende mailer, sendte han med bilder og priser, hvor leilighetene bare ble finere og finere og litt billigere. Det var liksom best, jeg trodde jeg hadde funnet den perfekte plassen hvor jeg kunne bo i et år eller to. Eller tre. Han som eide leilighetene var veldig hyggelig, ga meg masse informasjon, og kunne til og med hente meg på flyplassen om det var ønskelig. Drømmen ble altså knust da jeg senere på kvelden skulle sende en mail til "han". Jeg så at noe ikke stemte, for navnene på to av mailene var forskjellig, og de skulle liksom være fra samme person. Jeg skjønte raskt at jeg hadde blandet dem sammen, og spurte den perfekte leilighets fyren om hvor langt unna skolen ligger. I dag tidlig fikk jeg svar hvor det sto at det tar rundt 15-20 minutter med bus, 30-40 minutter å gå, noe som ikke hadde vært det lureste for jeg ville blitt veldig svett når jeg kom til skolen. Bra jeg fikk svaret mitt, men kjempe teit at jeg ikke skal leie.. Har fortsatt han andre igjen.. Men håper jeg får svar fra flere, for jeg vil ha dobbelseng.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com