søndag

Om mine to problemer-

Hjelp meg da~! Nå er jeg kjempe usikker, har rett og slett ikke peiling på hva det er jeg vil. Det er så rart at en drøm på tre år kan plutselig bli et så vanskelig valg. Heretter skal jeg aldri innrømme følelsene mine for meg selv. Det ødelegger bare alt, men samtidig kan det få meg til å gjøre det rette. Akkuratt nå føler jeg bare kvalme og usikkerhet, keg har ikke lyst til å gjøre noe med drømmene mine og bare forbli hvor jeg er. Trenger nok noen dager for å komme tilbake til min tidligere tilstand. Det som er, er jo det at jeg har like mye lyst til begge deler. Jeg har like mye lyst til å studere i begge land, problemet er jo det at jeg vet ikke hvem jeg skal velge først, og hvis jeg velger Korea først er jeg litt redd for at jeg ikke vil dra til Taiwan etterpå, men drar jeg til Taiwan først er jo det garantert at jeg drar til Korea etterpå. Jeg har så utrolig lyst til å lære kinesisk og koreansk, jeg vil ikke utelate noen av de. Det er vel kanskje logiskt for alle andre at Taiwan er landet jeg burde dra til først siden det er det jeg har hatt planer om i tre år nå, og det jeg alltid har snakket om at jeg skal gjøre hele tiden, men det ingen vet er jo det at jeg selv har vært ganske usikker selv, og redd for at jeg hele tiden vil tenke på "Korea", "Korea", "Korea" mens jeg er der. Ååååhhh!! Jeg hater meg selv akkurat nå, fatter ikke hvordan jeg klarte å få meg fra lykkerus for å ha planene helt klare for hvordan jeg skal gå frem med flytting til Taiwan, til å være i en helt uvitende tilstand. Det jeg må gjøre er å følge magefølelsen, men det er litt vanskelig nå som magen ikke vil si noen ting. Å skrive Pros and Cons er jo også en idé, men jeg vet liksom ikke hva som er dumt og ikke dumt med noen av dem. Det jeg har prøvd å tenkt på er jo om jeg har lyst til å komme til et veldig kulturelt land, vil det bli Taiwan. Men Korea er jo også kjempe kulturelt, pluss at jeg skal uansett bo i storbyer uansett, så det gjør det da enda vanskeligere. Eller om jeg vil bo i et høyt industriellt land, da vil det helt klart bli Korea. Men Seoul og Taipei er begge kjempe kule storbyer, og de begge har det meste. Et annet problem som kommer inn i bildet er det at hvis jeg drar til Taiwan, føler jeg at jeg ganske bra kommer til å klare å ikke være så sjenert. At jeg der på en måte vil føle meg litt mer vell med omgivelsene. Ikke fordi at jeg ser ned på Taiwan, overhodet ikke, men det er bare ett eller annet som får meg til å tenke sånn. Drar jeg til Korea vil jeg ikke føle det sånn tror jeg. Det fordi Korea er så høyt oppe som det er, også føler jeg koreanske gutter kan være ganske arrogante. Vet ikke om de virkelig er det, men i USA så var det ganske så arrogante. Jeg turte nesten ikke se på dem (vanskelig å la være). Men samtidig, jeg vil være på midt absolutt yngste når jeg drar til Korea... Men jeg vil ikke la Taiwan vente, for jeg redd Taiwan aldri vil bli noe av hvis jeg ikke tar turen først.. Jeg får bare vente litt, søke på begge skolene, og bestemme meg med hvilken jeg kommer innpå osv..

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com