mandag

Om latterlige misforståelser-

Det er bare slik det går noen ganger:

Han: Hei, har du fire kroner?
Meg: Fire kroner? Jaa. Skal du ta ut?
Han: Ja.
Meg: Fire kroner?
Han: Ja.
Meg: Fire hundre eller...
Han: Nei nei. Fire kroner.
Meg: Ook..

Jeg begynte å styre med å ta ut disse fire kronene mens jeg så han selv finne frem fire kroner.

Meg: Så du skal ta ut fire kroner?
Han: Snakker du litt engelsk?
Meg: Ja.
Han: I'm sending a letter to Germany, but I think it might be a bit heavier, so I think I will have to put another 4 kroners on it.
Meg: Aahh! Stamps?
Han: Yes.

Det er den vanskeligste samtalen jeg har hatt hittil på jobbområdet. Hvem hadde trodd dansk skulle være så vanskelig å forstå?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com