torsdag

Om språk og sånt-

Jeg sov tolv timer i natt. Kunne godt ha sovet i enda flere. Det er liksom ikke så ofte jeg ligger meg til å sove halv ni, så det tydet nok på at jeg var trøtt.

Uansett, idag har jeg nok engang funnet ut at jeg skal lære enda et språk, nemlig thailandsk. Jeg har alltid ment at jeg skal lære meg det engang, men ikke før kinesisken, koreansken, og japansken er på plass, men den gang ei. Det kuleste er jo at det bor en thailansk dame i en av leilighetene våres rett under oss, og vi skal kanskje utveksle språklæring med hverandre. Jeg skal lære henne norsk. Mamma lurer på om det er så lurt å holde på med mange språk samtidig. Det mener jeg. For jeg vil ikke lære kinesisk til jeg er 40, også begynne med koreansk til jeg er 55, også begynne med japansk til jeg er 70, osv. Jeg vil aller helst lære alle sammen innen jeg er 25. Og det vet jeg at jeg klarer! Så det så.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com