fredag

Om alene på tur-

Siden mine dager med kjøretimer er over, og siden jeg fortsatt skulle tilbringe en ekstra dag i Trondheim, ble det til at jeg skulle gjøre noe nytte ut av dagen. Det ble da til å ta bussen til CitySyd hvor det finnes Bjørklund som jeg trengte for å utvide en ring jeg fikk til 18-års gave, (den passer ikke lille fingeren min engang!). Jeg ville at ringen skulle kunne passe langefingeren min, og hver gang jeg skulle si langefingeren, sa jeg ''lalle''fingeren. Hele tre ganger faktisk.
Når jeg fant ut det ikke lenger var noen grunn for meg å fortsette å være på senteret, stillte jeg meg utenfor og ventet på bussen i et kvarter før den kom. Jeg satte meg godt til rette og slappet av til den skulle bringe meg trykt tilbake til Trondhjem sentrum. Det skjedde ikke, for den tok bare en runde og tok meg tilbake til akkurat samme plass. Så da steg jeg av bussen og ringte for å ta min vanlige klagerunde til mamma. Da fikk jeg vite at bussen etter at jeg hadde gått av den nå skulle kjøre til sentrum. Såklart! Så da ventet jeg til neste buss, og den kom ti minutter senere. Merk deg det at jeg hadde ingen jakke på meg. Kun en kjole. Når den bussen kom ble jeg gladelig avvist siden jeg kunne ikke betale med kort, og jeg hadde ingen andre form for penger på meg. Så da måtte jeg gå av bussen med en gang uten å ha forflyttet meg en meter nærmere sentrum. Jeg begynte å bli grusomt lei allerede da. Så eneste måte jeg kom meg tilbake til leiligheten på var å gå innpå senteret igjen for å ta ut to hundre lappen og få meg tilbake til busholdeplassen.
Minuttet etter at jeg hadde kommet meg inn døra til leiligheten ringte mamma meg og sa jeg måtte ta flybussen og hente søskenbarna mine som kom på besøk. Hun og pappa kom til å bli forsinket. Så da fikk jeg ikke tid til å sitte meg litt ned i sofaen som jeg lengtet lenge etter. Det ble bare fort fort å komme seg ut igjen for å rekke den neste flybussen som skulle gå.
Når jeg hadde kommet meg til flyplassen og hentet søskenbarna mine var det bare å finne en flybuss som skulle ta oss tilbake til Trondheim by. Jeg tok logiskt den første som det sto ''Trondheim'' på, og vi skjønte ikke hvorfor det tok en time før bussen begynte å kjøre. For jeg er ikke sånn at jeg kommer på av meg selv å gå på den bussen som er fremst i rekken, så det viste seg det at det hadde allerede vært et par busser som hadde tatt turen innover til Trondheim. Plagsomt.
Så, etter mange timer var jeg ferdig med det bussetullet.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com